Cíle, vize školy: |
- vytvářet co nejlepší předpoklady pro všeobecné i specializované vzdělávání žáků
- vybavit absolventa souborem vědomostí, dovedností, hodnot a postojů pro jeho další úspěšný osobnostní i profesní rozvoj
- vytváření příznivého vnitřního klimatu školy jako jednoho z prostředků k dosažení našich cílů |
Úspěch školy: |
- vynikající prevence rizikového chování – řada dlouhodobých projektů financovaných z grantů (Nenechte se chytit do pasti
- pilotní škola tvorby výukových materiálů Policie pro každého
- zaměření na EVVO a zdravý životní styl – program Kavky a kroužek Žij zdravě
- škola získala osvědčení Evropské komise Spravedlnost o zapojení do projektu Evropská akce v oblasti drog (EAD) a učinila dobrovolný závazek k praktické činnosti ve prospěch EAD |
Důvody: |
Chceme ukázat, že ačkoliv jsme škola pro všechny, naši žáci dosahují v externích testováních nadprůměrných výsledků, i na pozici 1.-3. v Praze.
Výskyt sociálně patologických jevů je na naší škole minimální.
Dokážeme společně realizovat náročné akce, při kterých může prožít úspěch jak žák mimořádně nadaný, tak průměrný i problémový.
Vážíme si jeden druhého a uvědomujeme si, že kvalitu člověka nelze měřit školními známkami. |
Veřejné aktivity: |
- statut fakultní školy Pedagogické fakulty a Husitské teologické fakulty UK – realizace praxí,
náslechů a besed pro vysokoškoláky
- akce pro žáky i veřejnost spojené s dílnami – Slavíme advent, Slavíme Velikonoce
- Zahradní slavnost – 3 v 1 – oslava závěru školního roku pro děti, žáky, studenty, veřejnost
- projekty propojení tří typů škol – Učíme se spolu a Hrajeme si spolu
- koncertní činnost sboru Prážata a Resonance |
Výjimečnost: |
- ojedinělé propojení tří typů škol (MŠ, ZŠ, SOŠ)
- vytváříme systematicky specifický genius loci - týmový duch a vstřícnou a přátelskou atmosféru projevující se nejenom ve vztazích mezi žáky navzájem i mezi žáky a pedagogy
- rozvíjíme a podporujeme schopnosti nejen žáků a studentů talentovaných a nadaných, ale poskytujeme šanci vyniknout a uplatnit se i průměrným či těm, kteří jinde prožili neúspěch
- k celkové atmosféře školy přispívá kladné a cílevědomé pěstování pocitů solidarity s lidmi postiženými nebo sociálně slabými |