Cíle, vize školy: |
Základem naší práce s žáky je podporování zapojování všech žáků do výuky, dávat jim prostor k samostatným úvahám, tvorbě vlastních otázek a objevování poznatků. Za velmi důležité pokládáme, že je vedeme nejen k pochopení a trvalému osvojení učiva, ale zároveň k rozvoji logického myšlení, komunikace a všech dalších klíčových kompetencí.
Cílem výuky a výchovy naší školy je:
1. Pomoci žákům, aby rozvíjeli živou, pátravou mysl, schopnost klást otázky a rozumně argumentovat a věnovali se úkolům a fyzickým dovednostem.
2. Pomáhat žákům, aby získali pochopení, vědomosti a dovednosti potřebné pro život v dospělosti a pro zaměstnání v rychle se měnícím světě.
3. Pomoci žákům, aby uměli efektivně užívat jazyk a číslo.
4. Pomoci žákům rozvíjet osobní morální hodnoty, toleranci k rasám, náboženstvím a různým způsobům života, vést je k respektu k náboženským hodnotám.
5. Pomoci žákům, aby pochopili svět, ve kterém žijí, a vzájemnou závislost jednotlivců,skupin a národů.
6. Pomoci žákům oceňovat lidské výdobytky a aspirace. |
Úspěch školy: |
Vynikající výsledky žáků naší školy při získávání certifikátů z anglického jazyka YLE
Vynikající výsledky při práci s dětmi s vadou řeči a další SPÚ
Vysoká čtenářská gramotnost
Práce žáků ve skupinách, umění prezentovat své výsledky, vyhledávat si informace, atd.... |
Důvody: |
Vynikající a netradičná práce třídního učitele (využíváme principů "Začít spolu - komunitní kruhy, potfoloia žáků, atd...)
Netradiční formy výuky (projektová výuky, kooperativní zčení, činnostní a experimentální výuka, atd.)
Genetická metoda čtení (vysoká čtenářská gramotnost
Naše škola má vynikající výsledky při výuce anglického jazyka - vynikající komunikační schopností u žáků již od 3.třídy- už mají své první certifikáty....
Učitelé si tvoří své vlastní interaktivní výukové materiály |
Veřejné aktivity: |
Tvořivé dílny Klíče
Dílny pro předškoláky
Odborné přednášky pro rodiče
Dny otevřených dvěří
Školní akademie
Horse Club Klíč - hipoterapie - máme školního koně |
Výjimečnost: |
•nízký počet žáků ve třídě (cca 15 žáků ve třídě)
•individuální přístup a vzdělávání žáků podle jejich individuálních pořeb, talentu a nadání, důraz je kladen na osobní rozvoj každého žáka, rozvoj emoční inteligence. Každé dítě je pro nás jedinečná osobnost.
•rodinné prostředí malé školy, bezpečné klima
•moderní interiér a vybavení školy (interaktivní tabule, dataprojektory, počítače ve třídách, 2 počítačové učebny,...), moderní metody výuky, moderní učební pomůcky
•kvalitní kvalifikovaní učitelé, kteří se neustále školí a dále vzdělávají
•každému žákovi je k dispozici školní psycholog a logoped školy - dokážeme kvalitně pracovat s vadami řeči
•kvalitní vzdělání podle vlastního ŠVP "Klíč k životu" – naše škola se stala vzorovou základní školou a má výborné hodnocení Českou školní inspekcí
•přátelská a otevřená atmosféra mezi žáky, učiteli a rodiči
•zapojení žáků do mezinárodních projektů (Commenius, e-Twinning, Lanterna Futuri)
•projektové vyučování, kooperativní učení, činnostní a experimentální výuka je pro nás samozřejmostí
•výuka angličtiny už od mateřské školy, vyšší počet hodin AJ, půlené hodiny (v půlených hodinách je max.8 žáků=max.individuální péče a osobní pokrok každého žáka), získání certifikátu YLE
•Informatika od 1.třídy
•výuka čtení tzv. genetickou metodou - vysoká čtenářská gramotnost
• individuální plány pro nadané děti, individuální plány pro žáky s SPÚ
• volitelný německý jazyk od 3.třídy
• pravidelná činnost v komunitních kruzích, portfólia žáků atd.
•nabídka širokého spektra zájmových kroužků zdarma
•příprava žáků, kteří přechází na víceletá gymnázia -úspěšnost při přijetí
• měsíční pochvaly a odměny pro nejlepšího žáka z každé třídy
•účinný systém prevence - šikana, drogy, dopravní výchova, ekologická výchova, dodržování pitného režimu atd.
•organizujeme letní tábor, školy v přírodě
•rodiče s dětmi se můžou společně zúčastnit „Tvořivých dílen“
•spolupráce se Soukromou podnikatelskou střední školou - Ekonomický klub Klíč, výuka finanční gramotnosti - pilotní škola v projektu Rozumíme penězům
• muzikoterapie je součástí hudební výchovy
a další....... |