Cíle, vize školy: |
Charakterizuje ŠVP:
NAŠE CESTA, aneb zdravě konzeravtivní a přesto liberální škola s osvědčenými pedagogickými principy, jež jsou stále "moderní".
Krédo první:
Duše a tělo potřebují cvičit, aby měly zdravý růst.
Krédo druhé:
Človíček z naší školy zrozený budiž osobností svobodnou a vzdělanou, pevnou a charakterní, budiž člověkem citlivým a plným pokory... |
Úspěch školy: |
Projekty:
Rozšíření a rozvoj školy (přístavba nového pavilonu školy); EF - 25 mil. Kč (dokončeno 2010) Unikátní se vším všudy!!!
Anglicky interaktivně; EF - 1,98 mil. Kč (2010-2012)
Dobrá cesta; EF - 1,2 mil. Kč (2011-2013)
Comenius; 17000,- € (2010-2013) Ojedinělý projekt k rozvoji mezinárodní spolupráce (Turecko, Německo, Maďarsko, ČR) |
Důvody: |
Je školou s mimořádnými výsledky v komparaci se ZŠ i víceletými gymnázii (angličtina,němčina, matematika...)
Je školou internacionální (školu v historii navštěvovali a navštěvují žáci ze 19 zemí světa (USA, Japonsko, Jižní Korea, Čína, Nepál, Vietnam, Rusko, Bělorusko, Ukrajina, Moldávie, Švédsko, Anglie,Francie, Holandsko, Chorvatsko, Izreal, Itálie, Brazílie)
Je školou "otevřenou"
Je školou ojedinělopu v přístupu i k náročnosti.
Je školou, která má i předškolní přípravku, o niž je obrovský zájem.
Je školou s pravidelnou a dlouhodobou výměnou žáků z partnerskými školami v USA a SRN. |
Veřejné aktivity: |
Prezentace dle plánu každoročně všechny třídy.
Prezentace v zahraničí v USA a Německu.
Prezentace ve školním periodiku. ZPRAVODAJ. (Spoluúčast žáků v rámci mediální výchovy.)
Noviny.
Spolupráce s Plzní - Hlavním městem evropúské kultury na projektech, včetně prezentace! |
Výjimečnost: |
Zásadní odlišnost školy v atmosféřa, přestože je náročná!
Zásadní odlišnost v kvalitě a přípravě žáků v oblasti cizích jazyků.
Zásdaní odlišnost ve špičkovém vybavení ICT. (V každé třídě, specilaizované učebny atd...)
Rodilí mluvčí v kooperaci s učiteli angličtiny, unikátní koncepční systém angličtiny.
Například v mezinárodníéch testech TIMSS (4.roč.) jsme byli v rámci ČR nejlepší školou.
Například cv testování maturitníhozadání v angličtině byli s testy hotovi žáci 9. ročníku v průměru za 28 minut s výsledky takovými, že by měli testy za 1, 2 a tři žáci pravděpodobně za 3. Dva by tyto maturitní testy ještě v patnácti letech nesložili. |